tirsdag, april 05, 2016

Græske strømper



Jeg har næsten altid et par strømper på pindende sideløbende med andre strikke- og hækleprojekter. Nogle gange laver jeg dem hurtigt færdige - andre gange går der måneder, fordi der hele tiden er andre projekter, der er mere interessante at kaste sig over.

De her startede jeg på i sommer 2015 - sad og strikkede under parasollen ved pool i Grækenland.
Jeg strikkede dem færdige på vinterferie 2016 - strikkede i sneen på en alpetop.
Hyggelige minder, når jeg fremover bruger strømperne.


Jeg har brugt en gammel grundopskrift, som jeg har strikket strømper efter i snart 40 år. Mønsteret laver jeg efterhånden som jeg strikker.
Garnet er to forskellige strømpegarner med glidende farveforkøb - det brune garn er Drops Fabel Long Print farve 823 - det blå garn kan jeg ikke huske, hvor kommer fra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar