søndag, oktober 02, 2011

sokker på pinden

Jeg strikker mange sokker - kan jeg ikke lige finde på andet at strikke eller har jeg brug for et nemt strikketøj, så bliver det sokkerne, der slås op til.
Denne gang bliver det et par glatstrikkede sokker i garn fra Stof2000 - det er tilsyneladende lykkedes mig at ramme farverapporten samme sted på de to sokker.
Jeg strikke med teknikken Magic Loop på lang rundpind - to sokker på en gang.

Jeg har tit et sokke-strikketøj med i tasken - det er hyggeligt efterfølgende at have nogle minder knyttet til sokkerne, når jeg tager dem på : Sokker strikket i norsk hytte, sokker strikket i toget på vej til hyggeligt samvær med en veninde, sokker strikket under Grækenlands varme sol, sokker strikket på en alpetop i den glinsende sne, sokker strikket i et fly på vej på ferie, sokker strikket på passageresædet i bilen på vej til en begivenhed, sokker strikket under en fodboldkamp i tv, sokker strikket i haven, sokker strikket på strikkecafé .... og som nu: sokker strikket mens ældste barn flytter hjemmefra.
Det er underligt, at hun ikke bor her mere - jeg kommer til at savne hende, men siger med en varm tanke:
"Flyv min fugl, flyv - jeg ved du kan !"

2 kommentarer:

  1. Flotte farver disse strømper har!

    Jeg må også snart få lært det med at strikke to på en gang med magic loop :-)

    Ja, det er underligt når børnene bliver voksne og flytter hjemmefra - dejligt at de kan klare sig selv, men tomt at de ikke er der. Man vænner sig nu forbavsende hurtigt til det.....

    SvarSlet
  2. Det ser da bare SÅ sejt ud. Og jeg som synes at strømper er så uoverskueligt?!? Dét må jeg altså lære snart!
    /Liv

    SvarSlet