søndag, august 20, 2006

Filtet taske


Min første filtede taske har set dagens lys ... og den blev i mine øjne så vellykket, at det nok ikke bliver den sidste.

Jeg har strikket den på pinde seks i to tråde garn ( rester af pelsuld og Kauni ). Vasket den to gange på 40 grader sammen med et par håndklæder - efter første gang vask var den stadig for løs og slatten.
Hanken er strikket på strømpepinde med 6 masker - i stedet for at vende arbejdet, skubber man maskerne ned i den anden ende af pinden og strikker rundt som en hestetømme.

Jeg overvejer stadig OM der skal pynt og knap på .... klappen er lang og tung nok i sig selv, så der behøves ingen lukke-løsning.

Familien er denne søndag eftermiddag spredt for alle vinde ... jeg vil udnytte freden og kaste mig i sofaen med en god film ( måske "oh, happy days") og et nemt strikketøj - må på vej hen til sofaen beslutte, om der skal slås op til et par sokker i "habbengut-garnet" eller om jeg skal strikke videre på tørklæde med hulmønster ( denne gang i råhvidt garn og til mig selv)

1 kommentar:

  1. Det er da en fin taske, du har fået lavet dig der. Den kan sagtens bruges uden pynt....men vil da også være fin med.

    KH Tina

    SvarSlet