mandag, september 25, 2006

Bedre sent end aldrig

Tra ta ta .... 1½ år efter alle andre, er jeg nu grebet af Clapotis-dillen.
Jeg strikker i "Habengut" fra Bendix garn - det er et strømpegarn, men det kan godt bære at bliver strikket på pinde 4 i dette mønster.
Og det går lynende hurtigt - jeg er halvt igennem sjalet på under en uge ( hurtigt for mig ...)
Det er et af den slags mønstre, hvor man liiiiiige skal strikke hen til den næste stribe ... i dette tilfælde hen til dér, hvor man kan få lov til at tabe en maske.
( En kollega fortalte mig forleden, at hun i sin tid i håndarbejde i skolen blev slået hårdt i hovedet med lærerindens knyttede næve, hver gang hun tabte en maske .... så må denne opskrift virkelig give adledning til "genopfriskning" af gamle traumer .... )

Tak til Julie for at trylle den danske opskrift frem !


Jeg har endnu et sjal / tørklæde på pindende. Denne gang i eget design.
Jeg forsøgte mig først med adskillige opskrifter, men løb sur i det, fordi jeg hele tiden strikkede forkert og skulle strikke baglæns i det sytrådstynde kidmohair. Det hjalp gevaldigt, da jeg selv tegnede et hulmønster og strikkede efter det - blev meget lettere at huske. Jeg regner med at strikke det ca 1½ meter langt og hækle en kant omkring.

Efterlysning : Er der mon nogen derude, der har en opskrift fra Hjemmet nr. 13 - 2005 ?? Det er en lang hæklet jakke i zig-zag mønster.

5 kommentarer:

  1. Lækkert clapotis. Du er iøvrigt ikke alene i den sidste vogn, mit blev færdigt i juni.
    Flotte hjemmedesign, det ser rigtig flot ud.

    SvarSlet
  2. Clapotis bliver flot i habbengut garnet! Ja,jeg har aldrig strikket Clapotis, så du er god. Jeg valgte Latifa i stedet. Det hjemmegjorte mønster er du da sluppet godt afsted med. Ikke at det overrasker mig! k.h. Mette

    SvarSlet
  3. Det var da så lidt ;-)
    Jeg har kun strikket et Clapotis, som var en gave til min mor, så når det rette garn kommer forbi (f.eks. originalgarnet), så er jeg frisk på endnu et tørklæde!

    KH Julie

    SvarSlet
  4. Aaarg, det er da pædagogik der vil noget ;o) Den jakke du taler om, mener jeg "Bettina på vrangen" havde på sin gamle blog på et tidspunkt....
    kh Linda

    SvarSlet
  5. Jeg fik startet op på mit første clapotis i går aftes, så du er faktisk helt fremme i skoene - i hvert fald i forhold til mig!
    Kh,
    Maiken R.

    SvarSlet