lørdag, august 26, 2006

Babyelefant


Jeg ved ikke, om katten nu er blevet gladere, men den er i hvert fald faldet til ro med sin lille baby-elefant .....

Elefanten er hæklet i strømpegarn med nål nr. 2½, så den blev noget mindre end flodhesten i sidste post - måler kun 5½ cm, som nok er en mere passende størrelse for sådan et amigurumi-væsen - i hvert fald hvis den skal bruges som taskevedhæng/ nøglering.

I går drog jeg til Helsinge for at besøge Uldgalleriet - var meget opsat på at købe noget flerfarvet Evilla ..... men da jeg kom hjem lå disse stofprøver i min taske :


Inden jeg overhovedet nåede frem til Uldgalleriet, var jeg nemlig kommet forbi en hobby-butik i den skønneste gammeldags "Fredensborg Indkøbscentral-stil" - der var alskens hobby-tingel-tangel i læssevis - krydret med lidt loppeting/ antikviteter på bagvæggen.
Jeg gjorde et kraftigt indhug i det beskedne sortiment af patchworkstoffer ..... Det er sådan nogle stofprøver, hvor pænt store stykker stof i samme serie er hæftet på et stykke pap.

Og da jeg endelig nåede frem til Uldgalleriet, havde de slet ikke fået Evilla garnet hjem endnu ... øv.
Stor var min skuffelse, men jeg fik da alligevel konstateret at Uldgalleriet ser ud til at være en lækker butik, som nok er et besøg værd en anden gang .

5 kommentarer:

  1. Ja, jeg har besøgt Uldgalleriet et par gange i løbet af sommeren. k.h. Mette

    SvarSlet
  2. Da min ferie i Rågeleje blev forlænget, blev der pludselig også tid til en tur til Helsinge og Uldgalleriet, og jeg syntes det var en rigtig skøn butik!!

    Evilla'erne er ikke pakket endnu - skal du have "spezial announcement", så du ikke går forgæves :-) ??

    KH VIvian

    SvarSlet
  3. åhr for en kær tullefant....katten ser faktisk ikke helt så sur ud mere ;o)
    kh Linda

    SvarSlet
  4. De hæklede dyr er altså bare for nuttede. Måske jeg skulle overvinde min "hæklenålsskræk" og bare kaste mig ud i det....

    Flotte stoffer !!

    KH Tina

    SvarSlet
  5. Søde, søde dyr du får lavet! Hvis jeg ikke var så pokkers dårlig til at få monteret mine ting, ville jeg kaste mig over dem med det samme...meeeen tanken om alle de små dele der skal sættes sammen får mig til at holde mig i skindet.

    SvarSlet