torsdag, februar 14, 2013

Damekappe

Jeg prøvede en model af denne kappe i butikken Pigalopp i Hillerød for 14 dage siden og følge mit meget godt tilpas i den. Købte straks garn og begyndte et par dage efter at hækle den - og i dag kunne jeg lune mig i den på arbejde.
Opskriften er fra Strikkebogen.dk

Jeg hæklet/ strikket min kappe i lamauld som foreslået i opskriften - jeg brugte et nøgle mindre af bundfarven end angivet.
Kanten forneden drillede mig lidt. I opskriften skulle mønstret gentages fra * til *, men der var ingen stjerner. Jeg placerede selv stjernerne efter bedste evne, men mit valg var forkert - jeg fik alt for mange buer på for lidt plads.  Da jeg flyttede stjernerne og hæklede kanten igen, blev den helt perfekt og magen til kanten på opskriftens foto.

Jeg fandt forleden disse knapper til 6,- stykket i en stofbutik - og i mine øjne er de ideelle til dette formål.

Min krave er løsere end i opskriften - det passer mig fint, da jeg så slipper for at have den lidt stikkende uld helt tæt på halsen.

3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, super flot med kontrastfarvet knapper og kant.

    SvarSlet
  2. ih hvor er den fin :)
    Skønt med den friske grønne på kanten og knapperne wauw.

    SvarSlet