torsdag, juni 27, 2013

Hæklet sjal med kløver-frynser

Jeg så sidste år et billede af et sjal, som jeg syntes var gevaldig flot - jeg fik også fat i opskriften, som var et diagram fra et japansk hæklehæfte. Der gik jeg så i stå . . . .
For et par uger siden opdagede jeg så, at opskriften er oversat til dansk og er tilgængelig på Ravelry
Du finder opskriften ved at søge efter Mezzaluna.

Jeg har hæklet i Drops Delight - farve 10. Jeg har hæklet på nål 4½ og har brugt 3 nøgler garn.


 I første omgang var resultatet kompakt og frynserne krøllede, men efter en opskylning med efterfølgende opspænding på skumplader, så er sjalet blevet rigtig fint og let.

1 kommentar:

  1. Flot sjal, jeg har sjovt nok også lige brugt delight farve 10 til et tørklæde, der er så flotte farveskift deri

    SvarSlet