mandag, april 29, 2013

Fortune Bay - tunika

Denne tunika er strikket af "rester" fra et andet projekt - det er godt at købe stort ind, så man har rigeligt med rester liggende :-)

Garnet er Blackhill Højlandsuld fra Garnudsalg - strikket på pinde 3,5.
Der er kun brugt 236 gram garn, så den er fnug-let at have på.

Opskriften kan købes herDet er egentlig en hoftelang bluse, men jeg har valgt at lave min længere, så den kan bruges som tunika/ kjole. Jeg har dels valgt at strikke en stor størrelse og dels tilføjet flere striber forneden for at opnå kjolelængde og vidde.

I opskriften er der kun brugt to farver - jeg har valgt at bruge forskellige brune farver til den ene stribe og blå/ grønne farver til den anden stribe.
Jeg har forsøgt at lave farveskiftende glidende og med forskellige antal striber med hver farve.
Jeg har splejset garn-enderne sammen undervejs, så der var ikke meget at hæfte til sidst.
Jeg bruger "spyt og splejs" metoden til at splejse garnet sammen - jeg har fundet en fin instruktion her .
(Det er vigtigt at gnide ret hårdt, så der opstår varme og garnet derved filter - metoden virker kun på ren uld, der ikke er superwash-behandlet)

Jeg er meget tilfreds med resultatet - har haft den på flere gange og føler mig rigtig godt tilpas i den.

7 kommentarer:

  1. Den er meget flot og sikkert rigtig god her i det kølige forår.

    Ti hi - det ser næsten ud som om du har horn...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, min mand kommenterede også hans hjorte-kone, da han havde taget billedet :-)

      Slet
  2. Den er super smart,fed kjole.
    Er vild med de farver du har brugt.

    Den kikker jeg lige på ;)

    Yt

    SvarSlet
  3. Hvor er det en flot tunika du har strikket. Det giver en rigtig god virkning med "skråbåndet" og de mange farver gør den ekstra spændende.

    SvarSlet
  4. Flot kjole eller tunika, sjovt med det skrå og en god måde at få brugt sine garnrester.

    SvarSlet
  5. Wong Wai:
    Super flot model & kjole :-)
    Ser dèn meget gerne til næste "strikaften" - så man kan kramse - hehe :-)
    God aften/nat til dig og dine :-)

    SvarSlet