søndag, august 26, 2012

Babyfutter i glatstrik


Sommerferien bød på mere strik - denne gang i hytte i det sydlige Dalsland ved søen Skottesjön.

Jeg strikkede et par babyfutter efter en god gammel opskrift, som jeg har benyttet rigtig mange gange. Futterne plejer at være strikket i ret-riller, men for at få de mange farveskift pæne har jeg denne gang strikket futterne i glatstrik.

Garn: Flotte Socke Dakota

Garnet har meget lange farverapporter, men det lykkedes mig da at finde samme sted at begynde de to futter, så de blev ens i striberne - garnet, der blev klippet af mellem de to rapporter, har jeg brugt til at lave snøre-snore af, så intet gik til spilde :-)

Det har de sidste måneder vrimlet med gravide maver på min arbejdsplads, så jeg finder nok en aftager til futterne.

2 kommentarer:

  1. De er super søde, futterne, er sikker på modtageren bliver glad. :)

    SvarSlet
  2. Sikke nogle søde futter,jeg suste da liiiige forbi og snuppede opskriften på dem-mange tak fordi du har lagt den ud :)

    SvarSlet