fredag, marts 09, 2012

krydser og tern



Siden jeg i oktober blev færdig med stort mønsterstrikket sjal,  har jeg leget med tanken om at strikke endnu et sjal og ideen til et mønster har også spøgt i hovedet på mig længe . . . . og der har været lavet skitser i lange baner.
I går fik jeg omsat en af ideerne til små krydser på ternet papir - jeg er klar til at begynde på et sjal med cirkler i forskellige størrelser.

Det kan være svært at få cirkler helt runde, fordi der er forskel på antal masker i højde og bredde i strikkefastheden.
Nu har jeg på nettet fundet ternet papir, hvor man kan bruge en given strikkefasthed, så ternene bliver aflange ligesom strikkemaskerne - håber det holder, når krydser bliver omsat til strik.

Hvis du også har brug for ternet papir, der svarer til en bestemt strikkefasthed, så kan du lave det her.

2 kommentarer:

  1. Nej hvor er det spændende! Glæder mig til at følge projektet! :)

    SvarSlet
  2. Det bliver spændende at se dit sjal. Og tak for linket til ternet papir - det er straks blevet tilføjet under mine foretrukne:-)

    SvarSlet