lørdag, januar 14, 2006

påfuglesjal

Jeg var i strikkecafé i onsdags - blev ret lun på et sjal strikket i påfuglemønster af mange forskellige kvaliteter garn - har i øvrigt tidligere kigget læææænge på et lignende sjal på Sannes blog.
Så på trods af at jeg har været på arbejde 8 timer fra kl. 7 - og bagt fødselsdagsbollemænd af 48 boller - og bespist 10 drenge med pizzaer og gulerodsstave - og serveret cola og chips under filmforevisning for samme flok drenge ........ så lykkedes det mig alligevel også at nå forbi en garnforretning - gå gemmerne i kælderen efter for spændende garnrester og komme godt i gang med et sjal :


Farverne kommer ikke helt til sin ret her - desværre. Jeg har aldrig før strikket påfuglemønster - det er ellers hurtigt, nemt og sjovt. Jeg strikker af 9 forskellige farver i forskellige kvaliteter - mohair, uld, strømpegarn, pelsgarn, tynd søvltråd, båndgarn. Det meste er fra garnlageret - købte "kun" 3 nøgler garn for at "binde resterne sammen" farvemæssigt.


3 kommentarer:

  1. Ja, det er nu et let mønster at strikke - og med en rigtig flot effekt. Det ser rigtig godt ud i de farver du har valgt.
    Jeg skal igang med et ensfarvet (petrol), som jeg overvejer at strikke på den anden led - så buerne er vandrette i stedet for lodrette.
    KH Britta

    SvarSlet
  2. Åårrjj ja, WonderWoman siger jeg bare, jeg tror kun jeg var nået halvvejs i den dag inden jeg var faldet bevidstløs om. Respekt.
    Glæder mig til at se din "påfugl" færdig, flotte farver du har valgt.
    kh
    Sanne B.

    SvarSlet
  3. Rigtige påfuglefarver! Jeg er i gang med samme mønster i mit "slikgarn". God beslutning tror jeg, for det var det mønster, der for længe siden inspirerede mig i lige de farver. Vores egen lille knit-along! Selvom det nok går lidt hurtigere for dig med de lidt tykkere pinde! k.h. Mette

    SvarSlet