tirsdag, januar 31, 2006

"fugle-sjaler"


Jeg har vist bevæget mig ud i et fugle-tema ... er i gang med stola i påfuglemønster og et vingesjal ...

Vingesjalet strikker jeg efter en opskrift i Vivian Høxbro´s bog om skyggestrik - jeg laver bare ikke skygge-effekter men strikker lutter ret med de flot afsluttede kanter. Garnet er Kauni - jeg regner med at bruge 2 nøgler - strikker på pinde 3 ( jeg strikker forholdsvis løst).



Stolaen ( eller måske bliver det til en "vild poncho" ) i påfuglemønster har skiftet farve siden jeg startede på den. Ud røg de lilla farver - ind kom flere blå-gønne farver - så nu er det egentlig blevet ret påfugleagtigt. Mit kamera har svært ved at gengive disse farver korrekt - farverne er knap så kolde i virkeligheden

4 kommentarer:

  1. Hvad det end ender med, så er det nogle ski´flotte farver. Spændende at se resultatet.
    kh
    Sanne B.

    SvarSlet
  2. Enig med Sanne - de farver er superflotte!
    Og glæd dig til det færdige vingesjal - det sidder supergodt på skuldrene!! Og ja, VH kan et eller andet med kantmasker...
    :-) Britt

    SvarSlet
  3. Flotte farver på stolaen og så velkommen i påfugleklubben.

    Ulla

    SvarSlet
  4. Pip-pip.....de er utrolig flotte på hver deres måde.

    KH Tina

    SvarSlet