fredag, juli 01, 2005

Hjemme igen

Er lige kommet hjem fra dejlig campingferie i Grækenland - to uger i Neos Marmaras, Halkidiki.
Vi var der også sidste år, hvor jeg begyndte på denne strikkede sjælevarmer :

Dejligt at strikke i blødt bomuldsgarn i sommervarmen. Desværre mistede jeg interessen for strikketøjet, da vi kom hjem .... den har ligget stille det meste af vinteren. Men så tog jeg mig sammen og fik den færdig inden denne ferie - fik desværre ikke brugt den så meget - aftenernes temperatur krævede slet ikke "lidt lunt" over skuldrene.
Den er strikket efter model i Jytte Slentes bog Unikastrik. Meget nem : to lige lange stykker syes sammen, så det ene danner ærmer - det andet bliver til krave.
Jeg tilføjede lige en lille række hæklede musetakker for at gøre den lidt mere feminim og let til sommerbrug ( i bogen er den strikket i tykt varmt garn .... )

På sådan en slappe-af-ferie er der rigelig med tid til stille sysler - jeg fik syet adskillige blokke til Dear Jane tæppet. De skal først lige klippes til og stryges inden jeg viser dem frem her.

Strikketøj havde jeg også gang i - strikkede et par sokker færdigt og begyndte på et nyt par:



Min søde teenage-datter synes jeg er vanvittig, når jeg strikker varme ting i sommervarmen, med det kunne altså godt lade sig gøre tidligt om morgenen eller på sejlture, hvor havbrisen køler lidt.

3 kommentarer:

  1. Kære Dorthe
    Du har virkelig været flittig,når man tænker på du har befundet dig under varmere himmelstrøg.....:o)
    Det erdejligt at se dine Dj blokke formerer sig også,mine ligger desvære helt stille for tiden.
    Tak for dine søde kommentarer i mit blogspirit.
    Knus Ingrid

    SvarSlet
  2. Hej Dorthe,
    Din sjælevarmer ser rigtig dejlig ud - og musetakkerne klær den!! Jeg synes den ser helt anderledes ud i tyndt bomuld end de tykke sager der er i Jytte Slentes bog.
    Mange hilsner,
    Britt

    SvarSlet
  3. hej Dorthe, hvor er det dog bare en fin sjælevarmer, nu må jeg lige kigge på dén bog igen med fornyede øjne !! :-)

    Og velkommen hjem fra ferie !!

    kh Vivian

    SvarSlet