fredag, april 15, 2005

Sjal, broche og endnu en DJ-blok

Onsdag aften var jeg i Strikkecafe i Butik Strik.
Der så jeg nogle sjaler strikket i et fantastisk flot garn fra Online. Jeg købte to nøgler garn, men havde ikke pinde med til at begynde at strikke. Da jeg kom hjem senere på aftenen, var det ABSOLUT nødvendigt for mig at starte på sjalet .... stod næste morgen op og strikkede videre ... strikkede igen om eftermiddagen ...og Voilá ... så havde jeg er dejligt "pels-sjal" :


Det er strikket i lutter ret - på hveranden pind er der taget en ud i hver side og en ud på hver side af midtermasken.
Og så var der lige 3 gram garn tilbage - det kunne sammen med en perlemorsblomst, en rest bomuldsgarn og nogle små perler blive til denne broche :



Idag skal jeg først møde på arbejde i eftermiddag - kunne så starte dagen med at sy endnu en Dear Jane blok færdig :


Med denne blok - B2 - har jeg nu syet 70 blokke og ialt brugt 1336 små bidder stof !
De første 60 blokke ses her

Kærlig hilsen Dorte



2 kommentarer:

  1. Hej Dorte
    Nu er du lige ved at indhente mig...:o) jeg har 76 blokke...
    Den erda flot den sidste du syede,den ser helt perfekt ud.
    Dte er også en fin broche du har fikset...hvad er det for noget garn ?

    knus Ingrid

    SvarSlet
  2. Sjal + broche er lavet af garn fra ONLINE - det hedder Punta.
    Jeg brugte 2 nøgler garn strikket på pinde 12.

    Kærlig hilsen Dorte

    SvarSlet